סיפורים לילדים לקריאה חופשית

עבור ילדים, סיפורים הם מזון לנפש. מעשיות וסיפורי עמים היו עמנו משחר ההיסטוריה, הם סופרו בלילות ועברו מדור לדור.
גם היום, כל הורה מחפש לגוון את הסיפורים לילדים שבאמתחתו. סיפורים לילדים אשר יגעו בלב הילד והילדה וירחיבו את עולמם הפנימי בתמונות עשירות שפותחות בפניהם עולם של דמיון.

כאן תוכלו למצוא שפע סיפורים לילדים, לשימושכם החופשי:
סיפורים קצרים, סיפור לפני השינה, סיפורי עם, אגדות לילדים, מעשיות.
הסיפורים מתאימים לילדים. חלקם לקוחים מתוך גליונות אדם צעיר וחלקם שותפו אצלנו על ידי מנויים וגולשים באתר.

לחצו לקריאה:

איור מתוך גליון משוגע

איזה לילה משוגע

שִׁירִי וּמִיכָאֵל מַחְלִיטִים שֶׁהֵם מַסְפִּיק גְדוֹלִים כְּדֵי לְהִשָׁאֵר בְּלִי בֵּייבִּיסִיטֶר בָּעֶרֶב כְּשֶׁהַהוֹרִים יוֹצְאִים, אֲבָל לְמָה שֶׁקוֹרֶה לָהֶם בַּלַיְלָה הֵם לֹא הָיוּ מוּכָנִים. אֵיךְ אֶפְשָׁר לִהְיוֹת מוּכָנִים לְדָבָר כָּזֶה?סיפור מפתיע ומשעשע. במיוחד ב- 1באפריל!

>>> לקריאה
כדור השלג סיפור לילדים מאת עדי זליכוב רלוי, מתוך גליון 'שלג'

כדור השלג

הַהוֹרִים חָזְרוּ מֵחוּ"ל / וְהֵבִיאוּ מַתָנוֹת / מִפָּרִיז הָרְחוֹקָה / אֲפוּפַת הַמִגְדָנוֹת. / מִכְחוֹלִים לַאֲחוֹתִי, / לְאָחִי – שָׁעוֹן שֶׁל יָד, / לִי שִׂמְלַת קְטִיפָה יָפָה / וּלְסָבְתָא – שׁוֹקוֹלָד. / וְכַדוּר זְכוּכִית מַבְהִיק, / שֶׁלֶג רַךְ, פְּתוֹתֵי פְּתִיתִים, / קֶרַח, בְּדֹלַח וְרוּחוֹת, / כָּךְ בְּכַף יָדִי שָׁטִים.

>>> לקריאה
החבר הכי טוב שלי

החבר הכי טוב שלי – פרק 2

היום שלמחרת היה סיוט נוראי. כשניסיתי לדבר עוד בערב עם אמא ואבא על איתמר, הם הסתכלו עלי במבטים משונים, הצמידו לי יד למצח ומלמלו כל מיני דברים על עייפות וטשטוש. כמובן שאחרי שישנתי כל אותו יום, לא יכולתי להירדם בלילה. בסוף, לפנות בוקר, נשכבתי על הספה בסלון ונרדמתי לשינה חטופה מלאה בחלומות משונים על אריות מדברים. השעון צלצל בשעה שבע והעיר אותי למציאות משונה לא פחות. אמא ואבא נראו מנומנמים ומבולבלים גם הם. אבא הכין לי כריך עם קוטג', שזה הדבר שאני הכי שונא בעולם. אחרי חיפושים רבים הצלחנו למצוא חולצת בית ספר נקייה ושלמה פחות או יותר, ובסופו של דבר רצתי לבית הספר באיחור.

>>> לקריאה
החבר הכי טוב שלי- פרק 1

החבר הכי טוב שלי – פרק 1

איתמר הוא החבר הכי טוב שלי.יש לי עוד חברים, עם כולם אני יכול לבלות כמה שעות ביחד, לשחק, לדבר, לצעוק. אבל עם איתמר אני לא שם לב שהזמן עובר. אף פעם אין איתו רגעים כאלה שיש עם כל אחד אחר, רגעים שבהם גומרים משחק ופתאום נהיה משעמם ושקט ורוצים כבר ללכת הביתה. עם איתמר תמיד מעניין ותמיד יש מה לעשות ועל מה לדבר. ותמיד-תמיד כשצריך להיפרד וללכת הביתה יש הרגשה שהפסיקו אותנו באמצע ושלא הספקנו הכול.

>>> לקריאה
סיפור לשבועות לילדים- שני אחים

סיפור לשבועות לילדים – שני אחים

הִתְהַפֵּךְ הָאָח עַל מִשְׁכָּבוֹ, סָפַר כְּבָשִׂים, שָׁתָה כּוֹס חָלָב, אַךְ מַחְשְׁבוֹתָיו לֹא נָתְנוּ לוֹ לְהֵרָדֵם.בֵּינְתַיִם נָדְדָה גַם שְׁנָתוֹ שֶׁל הָאָח הַנָשׁוּי.אֵין זֶה הוֹגֵן, חָשַׁב, שֶׁחִלַקְנוּ אֶת הַשִׁבֳּלִים שָׁוֶה בְּשָׁוֶה. הֲרֵי לִי יֵשׁ אִשָׁה וִילָדִים שֶׁיַעַזְרוּ לִי וְאִלוּ אָחִי עֲדַיִן לֹא הִתְחַתֵן. בְּוַדַאי הוּא צָרִיךְ יוֹתֵר מִמֶנִי כְּדֵי לִדְאֹג לְצָרְכֵי הַחֲתֻנָה וְהַבַּיִת. וְאָז גָמְלָה בְּלִבּוֹ הַחְלָטָה וְהוּא קָם מִמִטָתוֹ, הִתְלַבֵּשׁ, נִכְנַס לַגֹרֶן, אָסַף עֶשֶׂר אֲלֻמוֹת שִׁבֳּלִים, חָצָה אֶת הַשָׂדֶה וְהוֹסִיף אוֹתָן לָעֲרֵמָה שֶׁל אָחִיו. אַחַר כָּךְ חָזַר לְמִטָתוֹ וְיָשַׁן שֵׁנָה טוֹבָה.

>>> לקריאה
התבלין המופלא ספור לילדים מתוך עיתון לילדים אדם צעיר, גליון המצאות

סיפור לילדים- התבלין המופלא

אִשָׁה זְקֵנָה וַחֲכָמָה הִמְצִיאָה תַבְלִין מְיֻחָד שֶׁאִם מוֹסִיפִים אוֹתוֹ לְכָל תַבְשִׁיל, הוּא הוֹפֵךְ אֶת טַעֲמוֹ לַמְשֻׁבָּח בְּיוֹתֵר שֶׁיֵשׁ.

>>> לקריאה

מתכון לפסח- סכריות חרוסת

הַחֲרֹסֶת, מַאֲכַל הַפֶּסַח הֲכִי טָעִים, הִיא זֵכֶר לַטִיט שֶׁאִתוֹ עָבְדוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּמִצְרַיִם.הִגִיעַ הַזְמַן לְלַכְלֵךְ אֶת הַיָדַיִם, כְּמוֹ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּלְהָכִין סֻכָּרִיוֹת חֲרֹסֶת טְעִימוֹת וּבְרִיאוֹת.

>>> לקריאה

פרופסור שמעון לוי, לשעבר ראש החוג לתאטרון באוניברסיטת תל אביב ומתרגם אגדות האחים גרים לעברית, אומר כי במעשיות יש ארכיטיפים של חשיבה וחוויה אנושית, ולמעשייה טובה יש ערך עצום בעולם דיגיטלי ווירטואלי. המעשיות מפעילות את הדמיון היוצר, ולא את הפנטזיה. כמו ההבדל בין בובת ברבי לבובת סמרטוטים: הברבי מעוצבת עד הסוף, עם כל מיני שמלות ונוצצים, ואם היא מפתחת משהו – זוהי פנטזיה. לעומת זאת, בובת הסמרטוטים, שהיא ניטרליות מבחינת ההבעה, מבקשות השלמה מהדמיון היוצר של הילד. כך גם בסיפור טוב: המעט שנמצא שם נותן לשרירי הדמיון של הילד לעבוד. השלמת הפערים שהוא מבצע מפתחת לו את האינטליגנציה הרגשית.
לדברי אפרת אנגרס, מספרת סיפורים ובונת בובות מקיבוץ הרדוף, אגדות יכולות לתת לנו הרבה מאוד כוח, אומץ ואמון. הן יכולות להזכיר לנו לשם מה באנו לעולם, ומהי הדרך שאנחנו צריכים לעבור בחיים כדי להתפתח.

איך מחליטים איזה סיפור לספר לפני השינה?

העצה הראשונה היא לקרוא את הסיפור בעצמך ולראות שהוא טוב ומתאים לילד. העצה השניה היא לוודא שהשפה תקינה ועשירה, ושהתרגום הוא טוב, מיהמן ויפה. והעצה השלישית היא לבדוק האם לסיפור יש מסר שמטפל בשאלות שמעסיקות את הילד, שהוא מעניק לו משהו. ילדים קטנים עסוקים בשאלות שונות כמו, למשל: מה יקרה אם אני אלך לאיבוד, האם אני יכול להסתדר לבד, את מי אני אפגוש ומי חבר שלי. אף אם הילד איננו שואל אותן בצורה ישירה, לא מעט סיפורים טובים עונים עליהן באופן ישיר או עקיף.

שפה גבוהה בסיפורים לילדים – טוב או רע?

קורה שהורים מתלוננים על כך שהשפה בסיפורים גבוהה מידי, וכוללת מילים שהילד אינו מכיר. לפי תפיסת העולם שלנו, חשוב שסיפורים יהיו בשפה גבוהה ויעשירו את אוצר המילים של הילד. מחקרים רבים מוכיחים כי אוצר מילים רחב הוא בסיס לחשיבה רחבה, השכלה והצלחה בחיים. אם הילד אינו מבין מילה מסוימת, הוא עדיין יבין את הסיפור, ובהדרגה יוסיף את המילה החדשה לאוצר המילים שלו.

מוזמנים לשתף!

3 תגובות
  1. עילי פילוסוף הגב

    אני לא מצליח להיכנס למדור חברים לעט גיבור על ולכתוב
    תודה
    עילי

  2. עידית הגב

    סיפורים נהדרים! לעוף עם הדמיון…

  3. שני הגב

    סיפורים מקסימים.
    בזכות העובדה שהם גם מנוקדים הדפסתי ונתתי לבתי לקרוא.
    תודה רבה!

השארת תגובה